Jeg har som naboven fået direkte kontakt til politiet

Som Naboven kender jeg nabolaget godt og hvis vi alle er opmærksomme, når noget ikke er som det plejer, og vi spotter personer, som ikke normalt kommer i området, er denne kontakt ganske nyttig.

Den viden kan være værdifuld for politiet, og derfor er det oplagt, at vi arbejder sammen. Omvendt kan politiet bruge mig, hvis der foregår noget, du og dine naboer skal vide.

Politikontakten kan bruges:

• Ved gentagende observationer; fx at flere har observeret en mistænkelig varevogn/person i nabolaget
  • Vejledning ifm. mistænkelig adfærd, et indbrud eller ved generel utryghed i nabolaget
  • Forespørgsler om politiets deltagelse på lokale møder

Hvis det ønskes, kan vi invitere min politikontakt med til fx grundejerforeningsmøder eller en indbrudsekspert fra Bo Trygt, som holder foredrag om Nabohjælp og anden indbrudsforebyggelse.

Brug denne formular for at kontakte din naboven, Michael.